BOLEVO

Ett nytt varumärke tar form

Bolevo är en uppstickare på fastighetsmarknaden. De arbetar med nybildningar av bostadsrätter, ombildningar av hyresrätter och ekonomisk förvaltning. Som alla nystartade bolag behöver de hjälp med att utveckla ett starkt varumärke – precis vad vi på Spider Stockholm brinner för.

UPPDRAG:

Spider Stockholm får i uppdrag att genomföra ett varumärkesarbete som ska etablera Bolevo på marknaden, stärka företaget internt och trygga affären framåt. I uppdraget ingår även att producera en enklare webbsida.

LÖSNING:

Vi tar fram en visuell identitet, en personlig tonalitet och tydliga riktlinjer för företagets kommunikation – allt samlat i en varumärkesplattform. Plattformen används som en guide i kommunikationen med omvärlden och säkerställer att vi förmedlar en och samma bild av Bolevo.

RESULTAT:

Varumärkesplattformen och webbsidan blir två viktiga verktyg i verksamheten och startskottet för Bolevos etablering. Nu finns en tydlig identitet och en god grund att stå på för framtiden.

Bolevos hemsida

Arbetsgrupp på Spider Stockholm:
Karin Leander, projektledare/strateg/AD
Emma Sandanam, copy

Fler case

Redovisning att räkna med
JWK

Uppsala City:
Storstad möter småstad

Uppsala kommun
Flottsund förändras

Stockholms-ikon får nytt liv:
VASAKRONAN

Sergelgatan återskapas
Vasakronan

Hållbar konst:
Vasakronan

Stiftelsen SKAPA:
Stipendier för uppfinnare

Kärlek uppåt väggarna
Tobiasregistret 30 år

Solvinkeln Fastigheter:
Varumärke och webb

Tobiasregistret:
Kampen för livet

Uppsala:
Staden som varumärke

Kärlekssvampen
Tobiasregistret

Rekryteringskampanj
Södersjukhuset

Siemens Security Products
Augmented Reality-kampanj

Tobias Registret:
det svenska registret för blodstamceller

Varumärkesarbete för
Fastighetsägarna Service